Natočte si, co dělají uživatelé na vašem e-shopu

Představte si, že byste si nahráli každého uživatele, který navštíví váš e-shop. Proč chodí do jednotlivých kategorií, co ho zaujme a naopak nezajímá, jaké řeší problémy, které byste odhalili maximálně drahým uživatelským testováním. Díky službě Smartlook můžete uživatelsky testovat každého návštěvníka vašeho e-shopu. Nejen že umí nahrát obrazovku zákazníka a celý jeho nákupní proces zaznamenat na video, ale vše prohlédnete z přehledného administračního rozhraní. Služba je navíc v základní použitelné verzi zcela zdarma. Službu si můžete vyzkoušet zde.

Jak Smartlook funguje?

„Smartlook je webová služba, která umí natáčet obrazovky návštěvníků vašeho e-shopu do video záznamu, díky kterému uvidíte, jaké mají návštěvníci problémy s používáním e-shopu nebo naopak zjistíte, co je přesvědčilo k nákupu“ říka Petr Janošík  CEO & founder Smartlook.com.

Snadná implementace

Implementace Smartlook není nikterak složitá. Pro správnou funkci je potřeba nahrát krátký měřící JavaScript kód do hlavičky e-shopu <head> a </head> případně na ty stránky, na kterých chcete sledovat návštěvníky. Kód je možné vložit i pomocí Google Tag Manageru.

Kód získáte po bezplatné registraci na stránkách www.smartlook.com. Po krátké chvíli uvidíte první záznamy návštěvníků, které si můžete začít prohlížet kliknutím na ikonku play.

Co vše je možné sledovat?

Na stránce se záznamy navíc uvidíte, jaké stránky si návštěvník prohlížel, jeho jazyk, délku návštěvy, počet stránek, jaké používá zařízení a asi nejzajímavější informací je REFER – z jakého zdroje návštěvník přišel. Pokud např. spustíte kampaň na Facebooku, můžete sledovat, jak se návštěvníci z tohoto zdroje chovají a zda byla kampaň zacílena správně. Smartlook nahrává návštěvníky ze všech možných typů zařízení (PC, Mobil, Prohlížeč, Operační systém). Můžete si tak např. pustit, jak se chová zákazník na telefonu Android s úhlopříčkou 4 palce.

smartlook3 tipy, jak nástroj efektivně využívat

Občas zmíněnou nevýhodou Smartlooku je absence komplexnější analýzy chování návštěvníků, avšak k tomuto účelu nástroj vytvořen nebyl. Podívejte se na pár tipů, jak ze Smartlooku získat maximum:

  • Jaký obsah návštěvníci využívají – v nahrávkách zjistíte, který text si návštěvník přečte a který naopak ignoruje. Pokud obsah návštěvníka zaujme, přejíždí po něm myší a tráví nad ním čas. Pokud jsou na stránkách texty, které chcete, aby návštěvníci přečetli, zjistíte, jestli je opravdu čtou. Pokud je přeskakují, doporučujeme je zvýraznit, zkrátit, přesunout… Prostě upravovat, dokud je nezačnou číst.

 

  • Na co se dívají návštěvníci před nákupem – dalším tipem je segmentovat nahrávky uživatelů kteří nakoupili. Zákazníky, kteří dokončili objednávku vyfiltrujete tak, že zadáte do filtru URL adresu, která se zobrazí po dokončení objednávky.

 

  • Nedokončí návštěvník objednávku? – Tyto informace lze zjistit pomocí filtrů, tak že si zobrazíte nahrávky uživatelů, kteří došli až k předposlednímu kroku košíku, ale nedokončili objednávku. Filtr může vypadat následovně:

chovani-navstevnika

Závěrem

Smartlook je profesionální nástroj od českých vývojářů, který vám pomůže udělat z webu či e-shopu skutečný prodejní nástroj, kde návštěvníci najdou to co hledají a vy jim doručíte sdělení či produkty, které jim chcete nabízet. A díky příznivé obchodní politice vývojářů můžete službu vyzkoušet a používat zdarma.