Jak výhodně budovat vztahy se zákazníky

budování vztahů se zákazníky - CRM

Opakovaně nakupující zákazníci mají na úspěch e-shopu zásadní vliv. Cena za jejich akvizici je oproti novým návštěvníkům nižší, hodnota objednávky naopak v průměru vyšší. I v Česku, kde je spotřebitel značně orientován na cenu, lze vztah mezi zákazníkem a e-shopem pomocí vhodné strategie vybudovat. Představíme několik možných cest, které lze vzájemně kombinovat.

Budování pomocí e-mailu

Strategie je postavená především na první zprávě poslané po vyřízení vlastního nákupu. E-mail by měl představit váš e-shop a výhody, které zákazníkům přináší. Může mít například následující obsah:

Jsme rádi, že jste nás objevili

Vítejte na VaseOdevy.cz. Přinášíme vám žhavé novinky ze světa módy a doplňků přímo do vaší schránky. Věříme, že si nás zamilujete, protože:

  1. Pro vás naskladňujeme módu světových značek včetně exkluzivního zboží.
  2. Vedeme vlastní módní blog se stovkami inspirací.
  3. Přinášíme množství výhod, které dozvíte na našich stránkách.

 Jsme tu pro vás

Andrea z VaseOdevy.cz

E-mail nemusí být odeslán ihned po nákupu. Dejte zákazníkům čas na to, aby si mohli zakoupené zboží nejdříve vyzkoušet.

Následující zprávy mohou obsahovat:

  • Vzdělávací obsah týkající se produktů, například aktuální módní trendy
  • Zábavný obsah týkající se produktů, například videa se zvířátky u prodejce krmiva
  • Příběhy zákazníků s vašimi produkty
  • Informace o vašem projektu či značce, zejména pokud je atraktivní či unikátní

Retargeting

Pro podporu prodeje u stávajících zákazníků pomocí retargetingu může posloužit Facebook či Obsahová síť AdWords. Těmito kanály je možné například:

  • Oznámit uvedení nových kolekcí či produktů
  • Oznámit výprodej či jinou slevovou akci
  • Poskytnout slevový kupon zákazníkům, kteří dlouho nenakoupili
  • Podporovat značku, například poděkováním za nákup

Cílení na zážitek zákazníka

Zákazník předpokládá, že mu zboží dorazí v pořádku a včas společně s fakturou. E-shop však může učinit ještě něco navíc, čím se od konkurence odliší. Lze například:

  • Přidat do zásilky poděkování či poslat děkovný e-mail; u nákladnějších či vysoce personalizovaných produktů je možné vzkazy psát ručně
  • Poslat slevový kupon několik týdnů po objednávce
  • Klást důraz na zákaznický servis, například zákazníkovi po čase zavolat či mu poslat e-mail s dotazem, zda bylo vše pořádku a zda s produktem nepotřebuje pomoci
  • Podporovat komunikaci na sociálních sítích, například pomocí soutěží týkajících se sortimentu

Komunikujte se zákazníky a pečujte o ně tak, aby se po každém nákupu cítili výjimečně a spokojeně. Oni se k vám za odměnu rádi vrátí.