Modul EET pro e-shopy

Pro zákazníky našich e-commerce řešení připravujeme EET modul, který bude realizovat odeslání datové zprávy do technického zařízení správce daně, tj. EET portálu Ministerstva financí. Evidovat tržby je mj. pro e-shopy předmětem povinnosti dle zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, s platností od  2. vlny spuštění, která připadá na 1. březen 2017.

Podmínky evidence

Povinnosti evidence tržeb na e-shopech platí pro následující platební metody:

  • Platba kartou online
  • Online platba z účtu (Platba24, Mojeplatba, mPeníze apod.)
  • Online platba z elektronické peněženky (PayPal, GoPay peněženka, apod.)
  • Hotově/kartou na pobočce – v případě, že je pokladna dodavána třetí stranou, pak je nutné povinnost zajistit odděleně u dodavatele

Povinnost evidence se nevztahuje na následující platební metody:

  • Platba převodem na účet
  • Platba přepravci na dobírku

Proces komunikace

  1. Do EET portálu budou zasílány pouze objednávky, které byly realizovány online platební metodou. K samotnému odeslání dojde až v případě úspěšného potvrzení o platbě bránou.
  2. E-shop zasílá do EET portálu XML datovou zprávu dle technické specifikace Ministerstva financí. Komunikace probíhá prostřednictvím webových služeb nad SOAP protokolem.
  3. EET portál zasílá odpověď e-shopu. V případě kladné odpovědi jsou zaslány údaje, které slouží pro vytvoření účtenky. V případě záporné odpovědi jsou uvedeny chybové kódy s popisem problému.
  4. E-shop vygeneruje PDF účtenku na základě údajů vrácených z portálu. účtenka bude obsahovat následující povinné údaje:
    ○ fiskální identifikační kód (FIK)
    ○ daňové identifikační číslo poplatníka (DIČ)
    ○ označení provozovny
    ○ označení pokladního zařízení
    ○ pořadové číslo účtenky
    ○ datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky, pokud je vystavena dříve
    ○ celkovou částku tržby
    ○ bezpečnostní kód poplatníka (BKP)
    ○ údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu
  5. E-shop odešle účtenku zákazníkovi na e-mail uvedený v objednávce

Proces komunikace

Podpurná funkcionalita

  1. V rámci e-shop modulu bude zajištěna konfigurace požadovaných parametrů EET pro daného zákazníka. Bude zde možné nahrát certifikát, který je nutné ze strany zákazníka vygenerovat v portálu EET. Bude zde nutné vyplnit DIČ, označení provozovny a  pokladního zařízení/e-shopu a další povinné údaje. Bude zde rovněž možné konfigurovat modul – např. dobu čekání na odpověď z API EET, počet pokusů k opakovanému odeslání datové zprávy apod.
  2. Modul bude obsahovat výpis všech transakcí, které podléhají povinnosti o evidenci tržeb. Bude zde možné vidět aktuální stav transakce, historii komunikace, PDF účtenku ke stažení apod. Nad neúspěšnými transakcemi bude možné provést opakované odeslání. Pro potřeby storna zde bude funkcionalita pro zaslání nové datové zprávy do EET API s minusovou tržbou.