5 tipů pro XML feedy na Zbozi.cz, Heureka.cz a Rovnako.cz

heureka-zbozi-rovnako

Zbožové srovnávače přivádí na e-shop návštěvníky, kteří jsou již téměř rozhodnutí ke koupi, zpravidla jde o traffic s nejvyšším konverzním potenciálem. Představíme doporučení pro datové feedy, jejichž zapracováním zvýšíte návštěvnost z těchto zdrojů.

Základem je více variant feedu

Zbožové srovnávače mají specifické požadavky na obsah XML souboru. Proto e-commerce platformy zpravidla nabízí modul pro Zbozi.cz, odlišný pro Heureka.cz, Rovnako.cz, případě pro Google Merchant či další. Heureka.cz navíc požaduje feedy dva, jeden s produkty, druhý dostupnostní pro snadnější aktualizaci.

Vytvářejte výstižné názvy a popisy

Název produktu ve feedu by měl být maximálně vystižný a popisný. Vyvarujte se superlativům, sloganům či nadužívání interpunkce, srovnávače takový obsah penalizují. Ideální název obsahuje označení produktu, klíčové slovo a specifikaci pro zákazníka, popřípadě výhodu.

Jako příklad může posloužit productname od Notino.cz Lancome La Nuit Trésor parfémovaná voda pro ženy 50 ml, kde:

  • Lancome je označení výrobce
  • La Nuit Trésor název produktu
  • parfémovaná voda označení typu produktu či klíčové slovo
  • pro ženy specifikace pro zákazníka
  • 50 ml upřesnění varianty

V názvu je možné uvést i výhodu či bonus, například Microsoft Xbox One 1 TB + Xbox Live 12 měsíců Gold členství. Jste však omezeni počtem znaků, které se zobrazí, aniž by návštěvník musel rozklikávat podrobnosti. Zbozi.cz uvádí jako limit 64 znaků, na Heureka.cz se zobrazí přibližně 57 znaků, delší název musí uživatel rozkliknout.

Vyplňujte nepovinné značky

Některé nepovinné značky hrají důležitou roli při zobrazení produktů a jejich atraktivitě pro zákazníky. Jsou jimi například:

  • <EAN> u Zbozi.cz i Heureka.cz, který slouží ke správnému párování zboží
  • <EXTRA_MESSAGE> u Zbozi.cz, která zobrazuje výhody nákupu, například dopravu zdarma, zboží zdarma či voucher; u Heureka.cz je dárek třeba uvádět ve značce <GIFT>
  • <SHOP_DEPOTS>, identifikátor kamenné prodejny u Zbozi.cz
  • <VIDEO_URL>, odkaz na videorecenzi z YouTube u Heureka.cz
  • <DELIVERY> u Heureka.cz, v níž se uvádí detaily o možnostech a termínech dopravy
  • <PARAM> u Heureka.cz pro zobrazení konkrétních parametrů, viz Jak zadat parametry do XML souboru

Cílem nepovinných značek je poskytnout potenciálnímu zákazníkovi maximum informací ještě v průběhu výběru konkrétního e-shopu. Neměly by tak především chybět detaily o možnostech dopravy, platby vč. splátkového prodeje, kontakt a popis obchodu.

Kategorie uvádějte včetně cesty

Některé e-shopy přichází o zákazníky kvůli špatnému uvedení kategorií. Aby zboží bylo správně dohledatelné, je třeba ve feedu uvést kompletní cestu. Ta například v případě produktu Nabíječka k mobilnímu telefonu vypadá na Heureka.cz takto:

Elektronika  | Mobilní telefony  | Příslušenství  | Nabíječky | Originální

Nutno podotknout, že u Heureka.cz je třeba pro správné zobrazení respektovat stromový seznam kategorií, což však e-commerce řešení často již zohledňuje automaticky.

Udržujte feed aktuální

Pro správné zobrazování produktů je potřeba aktualizovat nejenom produkty a skladovou dostupnost, ale především strukturu feedu dle aktuálních požadavků srovnávače. Zbozi.cz nabízí nástroj pro validaci XML feedu, Heureka.cz umožňuje ověřit dostupnostní feed.